Öppet köp 14 dagar | Snabb leverans

Köpvillkor & Returer

Köpvillkor

  • Varje vara anges med pris inklusive moms.
  • I kundvagnen visas totalpris inklusive avgifter, moms, frakt och betalning
  • För returer och reklamationer se nedan 

Betalningar

  • Vi använder oss av tjänsten Klarna Checkout för samtliga betalningssätt. 
  • Du kan betala via faktura 14 dagar (0 kr i avgift), kort (Mastercard, Visa), betalning via internetbank samt delbetalning i din egen takt.
  • Genom att lämna information i kassan godkänner du Klarnas villkor 

Returer & byten

Vårt mål är att du skall vara helt nöjd med ditt köp. Om du, av någon som helst anledning, skulle vara missnöjd med din order kan du enkelt skicka tillbaka varan för byte eller retur enligt nedanstående instruktioner.

Generella krav

  • Skicka tillbaka varan för byte eller retur inom 14 dagar från det att du mottagit din order.
  • Samtliga returnerade varor måste vara i ursprungsskick, skall inte ha burits och måste ha samtliga originaletiketter och förpackningar.
  • Vår kundservice kommer att bedöma om den returnerade varan möter dessa kriterier.
  • Returfrakt sker på din bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel.
  • Det går att returenera din order till samtliga Walkincloset Butiker.
  • Walkincloset betalar alltid frakten för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror vid byte.
  • Kom ihåg att det är du som kund som ansvarar för returen fram till att vi har mottagit och registrerat den, så spara alltid ditt inlämningskvitto. Det kan ibland ta upp till 14 dagar för en retur att komma till oss och behandlas på vårt lager.
  • Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan (exklusive eventuell fraktavgift) snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.
  • Varan måste ha inhandlats på www.walkincloset.se för att den skall accepteras för byte eller retur.

Reklamationsvillkor

  • Vi ställer höga krav på våra leverantörer och fraktpartners men ibland, om än mycket sällan, kan defekta varor slinka igenom våra rigorösa kontroller. Du kan då reklamera ditt köp enligt följande instruktioner:
  • Vid skada på emballage sker reklamation direkt vid uthämtningsstället
  • Inspektera alltid varorna direkt vid mottagandet. Om defekt skulle upptäckas, kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt med beskrivning av felet och skicka gärna också en bild. Dock gäller inte reklamationer pärlor, strass och stenar. 
  • Vid godkänd reklamation återbetalas eventuell frakt inom 30 dagar.
  • Varan ersätts i första hand av ny identisk produkt, om inte det skulle finnas tillgängligt kan kunden erhålla en kompensation enligt överenskommelse.
  • Reklamationer hanteras enligt konsumentköplagen. Se Konsumentverkets hemsida för mer information.

Följ dessa steg när du vill skicka tillbaka en order

  • Skicka ett email till kundtjanst@walkincloset.se och meddela vår kundservice att du vill returnera varan och varför.
  • Packa varan väl för att motverka att den tar skada vid transport vilket kan påverka din chans att få din återbetalning.
  • Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Skicka varan till nedanstående address, märk paketet ”Retur”. Alternativt kan returen även återlämnas i våra Walkincloset butiker.

Returadress:

Walkincloset AB
Sättarevägen 6
434 37 Kungsbacka

Undantag för returer och byten

  • För samtliga underkläder gäller slutgiltigt köp p.g.a. hygieniska skäl
  • Skadade produkter. Se till att returnerade varor är i ursprungsskick innan du returnerar dem till oss. Se även till att de är väl förpackade vid retur.
  • Använda produkter eller produkter som saknar originaletiketter eller förpackning accepteras ej för byte eller retur.
  • Presentkort kan ej returneras.

Följande avgifter är ej återbetalningsbara

  • Fraktavgifter (se Frakt & leveranser för vilka belopp som gäller för frakt)
  • Vi står inte för, och återbetalar ej, fraktkostnad för returnerade varor.